דעו את קהל היעד שלכם, תבררו מהו טווח הגילאים שלו, תחביבים, מקום מגורים, בעיות בחיים, כל פיסת מידע שתוכלו להשיג. זכרו, ככל שתכירו טוב יותר את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, כך תוכלו ללחוץ יותר על הנקודות הנכונות שלהם (מוטיבטורים), לספק סיבות שנראות הגיוניות להם ולשכנע אותם לרכוש.
העסק של בני היה בתחום הצעירים, הוא פנה לנוער. המוצר שלו היה מנוי שמקנה הנחה של 30% להופעות של אמנים שונים. לבני הייתה פרסומת באחד האתרים הגדולים בישראל, הוא שילם עליה הרבה כסף וראה מעט תוצאות. בפרסומת היה רשום "שרית חדד, אייל גולן ועוד הופעות ב30% הנחה! רק עכשיו". בני ניסה להבין מדוע הפרסומת שהוא משלם עליה כ"כ הרבה לא מביאה תוצאות והחליט לחקור. הוא גילה ש 75% מהמבקרים באתר בו הוא מפרסם את הפרסומת הם מאזורי ת"א, רמת גן וקיסריה.
הוא המשיך לחקור וגילה שבערים אלו הרוב הגדול הוא נוער אשכנזי. החקירה נמשכה והוא גילה שרוב הנוער האשכנזי אינו שומע מוזיקה מזרחית כלל. 60 אחוז מהם אוהבים מוזיקת רוק, 30 פופ ורק 10 מזרחית. הוא שינה את הבאנר שלו ל"הופעות של היהודים, שייגעצ ועוד להקות ב30% הנחה!" הוא שינה את הדוגמאות בפרסומת שלו ללהקות רוק מכיוון שחקר והבין שרוב קהל היעד שלו מעדיף מוזיקת רוק. אחוז ההקלקות על הפרסומת של בני גדל פי 8 בגלל עניין פעוט כ"כ.
זכרו תמיד: כאשר אתם מפרסמים מודעה, אל "תירו" סתם מילים בתקווה שתפגעו במטרה, בררו פרטים רבים ככל שתוכל על קהל היעד שלך ורק אז תוציאו את המודעה לאוויר.
בני היה צריך לומר לנוער שביקר באתרו מדוע כדאי (סיבות הגיוניות) לו לרכוש ממנו את המוצר, הוא רשם "תחסכו 30% מכל הופעה, תדאיגו פחות את ההורים!" התוצאות היו סבירות, מספיק פנו אליו ברכישת המוצר אך בני חשב כיצד ניתן לשפר עוד יותר. הוא חקר מעט והבין שרוב הנערים שקונים כרטיסים מהופעות, לא מקבלים במיוחד כסף מההורים בשביל זה, אלה מקבלים דמי כיס שבועיים. הוא שינה את הסיבות למדוע כדאי להם לרכוש ממנו ל "תחסכו את דמי הכיס שלכם וישאר לכם עוד כסף למהלך השבוע אם תשתמשו ב30% הנחה שאנו מציעים!" אחוז הקניות/צפיות זינק בעוד 3%.
בני סיפק "סיבות הגיוניות" שנראו הגיוניות לקהל היעד שלו. מטרת כל הסיפורים הללו הוא לנסות להבהיר לכם עד כמה חשוב לדעת מה רוצה קהל היעד שלכם. אם תשקיעו מעט מאמץ או אפילו כסף בלנסות להבין מה הם רוצים, ההשקעה הזן תחזור אליכם במהרה בצורת לקוחות.
העסק של בני היה בתחום הצעירים, הוא פנה לנוער. המוצר שלו היה מנוי שמקנה הנחה של 30% להופעות של אמנים שונים. לבני הייתה פרסומת באחד האתרים הגדולים בישראל, הוא שילם עליה הרבה כסף וראה מעט תוצאות. בפרסומת היה רשום "שרית חדד, אייל גולן ועוד הופעות ב30% הנחה! רק עכשיו". בני ניסה להבין מדוע הפרסומת שהוא משלם עליה כ"כ הרבה לא מביאה תוצאות והחליט לחקור. הוא גילה ש 75% מהמבקרים באתר בו הוא מפרסם את הפרסומת הם מאזורי ת"א, רמת גן וקיסריה.
הוא המשיך לחקור וגילה שבערים אלו הרוב הגדול הוא נוער אשכנזי. החקירה נמשכה והוא גילה שרוב הנוער האשכנזי אינו שומע מוזיקה מזרחית כלל. 60 אחוז מהם אוהבים מוזיקת רוק, 30 פופ ורק 10 מזרחית. הוא שינה את הבאנר שלו ל"הופעות של היהודים, שייגעצ ועוד להקות ב30% הנחה!" הוא שינה את הדוגמאות בפרסומת שלו ללהקות רוק מכיוון שחקר והבין שרוב קהל היעד שלו מעדיף מוזיקת רוק. אחוז ההקלקות על הפרסומת של בני גדל פי 8 בגלל עניין פעוט כ"כ.
זכרו תמיד: כאשר אתם מפרסמים מודעה, אל "תירו" סתם מילים בתקווה שתפגעו במטרה, בררו פרטים רבים ככל שתוכל על קהל היעד שלך ורק אז תוציאו את המודעה לאוויר.
בני היה צריך לומר לנוער שביקר באתרו מדוע כדאי (סיבות הגיוניות) לו לרכוש ממנו את המוצר, הוא רשם "תחסכו 30% מכל הופעה, תדאיגו פחות את ההורים!" התוצאות היו סבירות, מספיק פנו אליו ברכישת המוצר אך בני חשב כיצד ניתן לשפר עוד יותר. הוא חקר מעט והבין שרוב הנערים שקונים כרטיסים מהופעות, לא מקבלים במיוחד כסף מההורים בשביל זה, אלה מקבלים דמי כיס שבועיים. הוא שינה את הסיבות למדוע כדאי להם לרכוש ממנו ל "תחסכו את דמי הכיס שלכם וישאר לכם עוד כסף למהלך השבוע אם תשתמשו ב30% הנחה שאנו מציעים!" אחוז הקניות/צפיות זינק בעוד 3%.
בני סיפק "סיבות הגיוניות" שנראו הגיוניות לקהל היעד שלו. מטרת כל הסיפורים הללו הוא לנסות להבהיר לכם עד כמה חשוב לדעת מה רוצה קהל היעד שלכם. אם תשקיעו מעט מאמץ או אפילו כסף בלנסות להבין מה הם רוצים, ההשקעה הזן תחזור אליכם במהרה בצורת לקוחות.
יעקב אמרז הוא קופירייטר המתמחה בכתיבת שיווקית, קופירייטינג, תוכן והגדלת אחוזי הקניות והפניות באתרי אינטרנט ישראליים.
www.zmiha.com
www.zmiha.com